Herkese merhabalar, ben Oğuz. DV2025 kazananıyım. Dosya numaram 16 binlerdeydi ve Ankara yavaş işlediğinden dolayı dosyamı taşımaya karar verdim.
Sürecim sırasıyla şu şekildeydi;
– Nisan gibi dosya taşıma mailleri atmaya başladım. İlk e-mail gönderdiğim ülke Avusturya idi. Avusturya dosyamı kabul edeceğini söyledi. Ancak Avusturya shengen ülkesine dahil olduğundan vize almam gerekiyordu. VFS Global üzerinden Randevu bulamadığımdan ötürü başka ülkeler üzerinden gitmeyi denedim. Böylelikle çoklu vize alabilecektim. Tüm Avrupa ülkelerinde sadece en yakın tarihte Bulgaristanı buldum. Ve randevu aldım. Belgeleri 1 haftada hazırladım. Sonra shengen vizesi mülakatı için Ankara’daki VFS Global şubesine gittim. Sıra bana geldiğinde çağırdılar ve içeriye girdim. İçeriğe girdiğim esnada ise görevli, ‘İkametgah yerin uyuşmuyor’ diyerek belgelerimi kabul etmedi ve beni geri gönderdi. Yani boşu boşuna gelmiştim. 6 saatlik yol ve belge hazırlama sürecim boşuna gitti. Giden parayı söylemiyorum bile.
– Bulgaristan üzerinden shengen vizesi başvurusu yapamadığım için Avusturya konsolosluğuna erteleme maili attım. Kabul ettiler. Ve bana uygun olduğum tarihi bir sonraki sefere söylememi istediler. Ben de ilk önce shengen vizesi alacağımı ve sonrasında onlara bildireceğimi söyledim, kabul ettiler.
– Randevuları, her ülkenin farklı kullanıcı girişinin olduğu VFS Global sitesinden bulabiliyorsunuz (Almanya için iDATA, Yunanistan için KOSMOS).Her gün bilgisayarda siteyi anlık olarak takip ederek yaklaşık 8-9 gün içinde yeni randevu buldum. Randevu bulduğum ülke Avusturya idi.
– O arada durmadım ve mayıs gibi Arnavutluk gibi ülkelere de dosya taşıma maili gönderdim. Arnavutluk’tan yanıt geldi ve dosya taşıma gerekçemi istediler. Ben de arnavutluğun vizesiz olduğunu, dosyamın Avusturya’da olduğunu, Türkiye’de sıranın gelemeyeceğini söyledim. 1 ay hiç dönüş olmadı. Ben de Avusturya için hazırlanmaya başladım. Tekrar e-mail gönderdim ve mülakat tarihi verdiler. O yüzden shengen vizesi için belgeleri hazırlamaya başladım.
– 1 ay sonra Arnavutluktan yanıt geldi ve dosyamı kabul edeceklerini ancak mülakat günü veremeyeceklerini söylediler. Sonrasında ben de Temmuz’dan sonra mülakat tarihi verirseniz, dosyamın taşınmasını onaylayacağıma dair mail gönderdim. Uzun süre herhangi bir dönüş olmadı. Ben de doğal olarak Avusturya işlerine daha çok yoğunlaştım.
– Avusturya shengen vizesi randevuma 1 hafta kala Arnavutluk Tiran konsolosluğundan yanıt geldi. Dosyamı kabul etmişler ve aynı zamanda mülakat tarihi vermişlerdi. Ben de Avusturya shengen vizesi randevusuna hiç gitmedim. Sadece Arnavutluk için hazırlandım.
Arnavutluk Tiran Büyükelçiliği için aşağıdaki belgeleri hazırlamak gerekiyor:
- Üniversite diploması aslı ve apostilli noter onaylı tercümesi (Normal Tercümeli yaparsanız, ek olarak E-devlet Mezuniyet belgesi)
- Üniversite transkript (E-devlet üzerinde var)
- Lise diploması aslı ve tercümesi
- Lise transkript ve tercümesi (Lise diplomasının aslı yoksa istenen belge)
- Askerlik durum belgesi ve tercümesi
- Vukuatlı Nüfus kayıt örneği ve tercümesi
- Adli sicil belgesi (E-devlet İngilizce)
- Doğum belgesi (E-devlet çok dilli çıkıyor)
- Pasaport fotokopisi
- DS-260 onay ve tüm sayfaları
- 5X5 boyutunda 2 adet fotoğraf
- Araç ruhsatı (zorunlu değil)
- 6 aylık banka hesap dökümü
Ben yukarıdaki belgeleri hazırladım. Genel olarak istenen belgeler bunlardı ama siz yine de grupta yazanlara göre ilerleyebilirsiniz.
Belgeleri hazırladıktan sonra Tiran büyükelçiliğinin konsolosluk biriminin adresine, DHL ile gönderdim. Yaklaşık 2-3 gün içerisinde konsolosluğa ulaştı.
Sonrasında Arnavutça – Türkçe – İngilizce bilen tercümen buldum ve anlaştım.
Sağlık klinik aşaması:
– Sağlık için mülakat mailinde yazan adrese tıklayıp, oradan açılan formdan mülakata 3 hafta öncesinde başvuru yapıyorsunuz.
– Randevu oluşturulduğuna dair maili son 2 hafta kala aldım (Spam kutusuna geliyor genelde mutlaka kontrol edin), e-mail’deki PDF’yi mutlaka kaydedin, yanınızda götüreceksiniz.
– 6 tane fotoğraf, Clinic başvuru kağıdı, aşı kartı (sağlık ocağından alabilirsiniz) ve İngilizce tercümesi, e-nabız kan tahlili sonuçları gibi istenen belgeleri yanınıza alıyorsunuz (Kısaca tüm sağlık geçmişinizi).
Klinik randevusuna geldiğinizde;
– Tirana Panel Clinic’e tercümen ile giriş yapıyorsunuz.
– Yukarıya merdivenlerle çıkıyorsunuz, personele geldiğinize dair kayıt yaptırıyorsunuz.
– Kayıt esnasında personel, Türkiye’den geldiğim için ekstra ücret aldı, lek olarak kredi kartla ödedim.
– Dr. Cale’nin ofisine gidiyorsunuz ve sizden belgeleri alıyorlar. İçeride 2 hekim vardı.
– Sistemleri değiştiğinden dolayı getirmiş olduğum fotoğrafları almadılar, kendileri fotoğraf çektiler.
– Farklı odalarda tek tek muayene oluyorsunuz, hangi hastalığınız veya rahatsızlığınız varsa.
– İçeride rahat olabilirsiniz, çünkü bazı hekimler Türkçe biliyor.
– Sonra personel size bir evrak veriyor ve aşı olmanız gerektiğini söylüyor.
– Aşı olma belgesini alarak, halk sağlığı merkezine gidiyorsunuz.
– Eksik olan ve yapılması gereken aşıları burada yapıyorsunuz. Aşılar olduktan sonra hemen aşağıda vezneden ödemenizi yapıyorsunuz.
– Kliniğin ödemesini, Kliniğe yakın bankaya giderek dolar olarak yapıyorsunuz.
– İşleminiz bitiyor, zaten herhangi bir eksik varsa tüm süreci tercüman ile birlikte takip ediyorsunuz.
Not: Klinikte ayrıca belgeleri almak için tekrar buraya gelecek miyim diye sorduğumda, bana gelmenize gerek yok, sistem değişti, tüm bilgiler konsolosluğa gönderiliyor dediler.
Mülakat Aşaması:
– Klinik randevusu ile mülakat arasında 8 gün vardı. O yüzden 8 gün Tiranda bekledim.
– 8 günün ardından mülakata doğru gitmeye başladım.
– Konsolosluğunun girişi internette göründüğü gibi değil (Google Maps), konsolosluğun arkasında başka bir giriş var, oradan giriş yapıyorsunuz.
– İçeriye girdiğinizde, ilk güvenlik sizi karşılıyor ve sizde olan tüm eşyaları bir yere koyup geçiyorsunuz.
– Güvenliği geçtikten sonra içeride banka sırası gibi bir bölüm var.
– İçeriye girip sıra almanız gerekiyor, kaydı yapıyor ve vize ücretini ödüyorsunuz.
– Vize ücretini ödedikten sonra oturmak için yerler var oraya geçiyor ve bekliyorsunuz.
– Size tekrar çağırıyorlar ve 1 numaralı gişeye gidip, yanınızda götürmüş olduğunuz belgeleri veriyorsunuz (eksik veya teslim etmek istediğiniz belgeleriniz varsa)
– Yanınızda aynı zamanda DHL ile göndermiş olduğunuz belgeleri bakıyor, eksik durum olursa, ekstra belge gönderdiyseniz (e-mail vb.) sizi bilgilendiriyor ve sizden parmak izinizi alıyor.
– Tüm belgeleri göndermeme rağmen isterler diye ekstra yanımda bir sürü belge getirmiştim, e-mail göndererek dahil.
– Parmak iziniz alındıktan sonra tekrar bir yere oturup bekliyorsunuz.
– Size sıra geldiğinde isminizle çağırıyorlar, sonra camlı girişe gidiyorsunuz.
– Mülakat esnasında sorulan sorulardan neredeyse tümü bana soruldu, işte sorular…
Mülakat Soruları:
- Lise mezuniyet yılınız kaç?
- Üniversite mezuniyet yılınız kaç?
- Sabıka kaydınız var mı?
- 1 yıldan fazla yurdışında kaldınız mı?
- 6 aydan fazla yurtdışında kaldınız mı?
- Amerika’ya neden gideceksiniz?
- Amerika’da tanıdıklarınız var mı?
- Amerika’da hangi eyalete gideceksiniz?
- Medeni durumunuz nedir?
Soruları net ve kısa şekilde cevapladım, görevli belgeleri kontrol etti. Belgeler tamam dedi. 2 hafta içinde pasaportunuz teslim alırsınız dedi. Ben de vize basılmasını beklemeye başladım. 2 gün içinde vizem onaylandı ve pasaportumu teslim aldım.
Vizeniz basıldığında size konsolosluk e-mail atıyor ve belirlenen saat ve günler içinde belgelerinizi teslim alıyorsunuz. Konsolosluğun kapanmasına ramak kala belgelerimi teslim aldım ve aldığım gün perşembeydi (Gelen e-maile göre konsolosluk cuma günü çalışmıyordu).
⚠️Önemli⚠️: Özellikle Lise mezuniyet belgesine çok dikkat ediyorlar. Mutlaka yanınızda Lise transkript ve tercümesi, Lise Mezuniyet belgesinin orjinali ve tercümesi, Lise mezuniyet belgesi (E-devlet) belgeleri olsun. Bu belgeleri sağlamadıklarında çoğu kişinin süreçleri uzadı. O yüzden mutlaka dikkat edin. Ve yapabiliyorsanız, belgelerin tümünü apostilli, noter onaylı yapın.
paylaşımın için teşekkürler ederim
paylaşımın için teşekkürler ederim
See less